شگردهای‌ بازاریابی مجازی (تبلیغات اینترنتی) در توسعه کسب‌وکار باندها و شبکه‌های مواد مخدر

نوع مقاله : تخصصی

نویسنده

مدرس دانشگاه علوم انتظامی امین

چکیده

در روزگار کنونی و به جهت رشد سریع فناوری­های اطلاعاتی و ارتباطاتی نوین و از همه مهم­تر گسترش کاربران فضای مجازی، شرایط و روش­های کسب‌وکار و سبک تبلیغات جذب مشتریان مواد مخدر، مدام در حال تغییر و تحول است. بازاریابی مجازی یا بازاریابی الکترونیکی یکی از گزینه­هایی است که توانسته است در گسترش بازار مواد مخدر و ترویج اعتیاد نقش بسزایی داشته باشد. هدف از تحقیق حاضر بررسی روش­های بازاریابی مجازی (تبلیغات اینترنتی) در توسعه کسب‌وکار باندها و شبکه­های مواد مخدر می­باشد. پژوهش حاضر که از حیث روش از نوع توصیفی- تحلیلی و ازلحاظ گردآوری اطلاعات از نوع کتابخانه­­­ای­ می­باشد؛ با بررسی ادبیات موضوع و کاوش در مقالات و تحقیقات پیشین انجام‌شده است. یافته­ها نشان داد بازاریابی اینترنتی مواد مخدر، می­تواند مبتنی بر روش­های 1- طراحی و راه­اندازی صفحات مبتنی وب،
2- استفاده از بنرهای تبلیغاتی ثابت، انیمیشن و کلیک خور، 3- استفاده از هویت افراد مشهور در امر تبلیغ، 4- ایجاد انجمن­ها و تالارهای مباحثه، 5- ایجاد چت روم‌ها، 6- استفاده از تبلیغات کلیکی در بستر اینترنت، 7- ایمیل مارکتینگ، 8-استفاده از تیزرها و فیلم­های تبلیغاتی، 9- راه­اندازی کانال­های تبلیغاتی در شبکه­های اجتماعی و درنهایت 10- استفاده از تبلیغات سمعی در وب­سایت­ها و شبکه­های اجتماعی باشد. نتایج نشان می­دهد بازاریابی مجازی یا به عبارتی بازاریابی الکترونیک و اینترنتی سبب بهبود فرایندهای کسب‌وکار باندها و شبکه­های مواد مخدر ازجمله 1- اختفای هویت مجرمان،2- دسترسی آسان و 24 ساعته به محصولات و خدمات برای مشتریان، 3- از بین بردن واسطه‌ها در بازار و فروش مستقیم، 4- سرعت و کثرت بازاریابی و جذب مشتریان جدید و... می­شود

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Virtual Marketing Tools (Internet Advertising) in Business Development of Narcotics Bands and Networks

نویسنده [English]

  • Ibrahim Ghorbani
Lecturer in Amin Police University
چکیده [English]

In today's world, due to the rapid growth of modern information and
communication technologies and, most importantly, the expansion of
cybercriminals, the business environment and advertising style, and the attraction
of drug users, are constantly evolving. Virtual marketing or e-marketing is one of
the options that has been instrumental in expanding the drug market and
promoting addiction. The purpose of this study is to investigate the virtual
marketing methods (Internet advertising) in the development of business of drug
bands and networks. The present study utilizes a descriptive-analytical method
for collecting information from a library type, by reviewing the subject literature
and exploring previous papers and researches. The findings suggest that Internet
marketing of drugs can be based on the methods: 1- Designing and launching
web-based pages, 2- Using fixed banners, animations and clicks, 3- Using the
identity of celebrities in Ad Creation, 4. Creation of Forums and Discussion
Boards, 5. Creating Chat rooms, 6. Using Clip Art on the Internet, 7. Marketing
Email, 8. Using Teasers and Promotional Films, 9. Launching Advertising
channels on social networks and eventually, 10. Using audio ads on websites and
social networks. The results show that virtual marketing, in other words, ecommerce
and Internet marketing, improves business processes of bands and
drug networks, including: 1. Concealment of criminals' identities, 2. Easy access
and 24-hour access to products and services for customers, 3.From Win brokers
in the market and direct sales, 4. the speed and plurality of marketing and attract
new customers and etc.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Cyberspace
  • Marketing
  • Addiction
  • Drugs
  • business